Запознаване с: класически и модерни средства за програмиране в среда Windows и .NET Framework: управление на памет, създаване и унищожяване на обекти, програмиране в графична среда (GDI, GDI+).; програмна архитектура документ/изображение; основи на програмирането в многозадачни среди; основи на програмирането в Internet – API функции, поддържащи класови йерархии (Visual C++) и работни пространства (namespaces в .NET); писане на програми, устойчиви на грешки (Visual C++), код, устойчив на хакерски атаки.

запознава с основи на програмиране и създаване приложения за мобилни устройства;

Курсът разглежда и различните операционни системи и развойни среди - популярни за темата;


Основната цел на учебната дисциплина е да даде на студентите знания и умения за концепциите и механизмите, отнасящи се до проектирането на съвременни високопроизводителни компютърни системи, както и прилагането на основните архитектурни стилове. Основни теми са: Таксономия. Мащабируеми високопроизводителни компютърни системи. Векторни процесори. Масивно паралелни процесори. Клъстери от сървъри и работни станции. Симетрични и CC-NUMA мултипроцесори. Системни комуникационни мрежи за високопроизводителни компютърни платформи. Паралелни GPU архитектури. Суперкомпютри.


Цел на дисциплината е да запознае студентите с въпроси на инженерния подход при проектиране, разработка, реализация и тестиране на програмни продукти .